I just thought I would share an athlete's perspective.
Laurent Dubreuil who is right now competing in the ISU sprint world championship (speed skating) on the exclusion of Russian and Belarussian athletes from the ISU events. (He placed 1st in the 500 meter today)
Je suis désolé pour les patineurs puisque ce n’est pas leur faute, affirme l’athlète. Ils subissent eux aussi. Mais quand un pays déclare une guerre comme ça, au 21e siècle, il faut prendre les mesures nécessaires pour dissuader le pays de continuer dans cette folie-là. Les athlètes russes sont des victimes, mais ils sont moins des victimes que les Ukrainiens qui se font bombarder. C’est un mal nécessaire pour faire changer les choses. Même si ce n’est pas de leur faute, il y aurait eu un malaise d’avoir des Russes sur la ligne de départ.
My translation
I feel sorry for the skaters because it's not their fault. They also suffer. However when a country declares such a war, in the 21st Century, sanctions are necessary to dissuade that country to continue in such craziness ! The Russian athletes are victims, but not as much as the Ukrainians who are getting bombarded. It is necessary to have things change. Even if it's not their fault, the Russian athletes' presence on the start line would have been very uneasy to accept for the other athletes.